خبر

خانه > اخبار > تغذیه سالم آبزیان با مکمل‌های طبیعی؛ دستاورد شرکت دانش بنیان در بومی‌سازی تولید
خوراک آبزیان
10 اردیبهشت 1403

تغذیه سالم آبزیان با مکمل‌های طبیعی؛ دستاورد شرکت دانش بنیان در بومی‌سازی تولید

شرکت زیست فناوران بهشت با تولید کنسانتره خوراک آبزیان، پودر جلبک دریایی و پودر جلبک اسپرولینا، گامی بلند در راستای بومی‌سازی تولید مکمل‌های طبیعی برای تغذیه آبزیان برداشته است. این محصولات علاوه بر کیفیت بالا و قیمت مناسب، قابلیت استفاده در خوراک دام و طیور را نیز دارند.

به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آبادیران مدیر عامل شرکت زیست فناوران بهشت ابتدا در خصوص محصولات این شرکت و کاربرد آن‌ها بیان کرد: محصولات مجموعه زیست فناوران بهشت شامل کنسانتره خوراک آبزیان، پودر جلبک دریایی و پودر جلبک اسپرولینا است. این محصولات را به عنوان مکمل در غذای آبزیان به کار می‌بریم و  قابلیت استفاده در خوراک دام و طیور را نیز دارند.

وی افزود: در حال حاضر، شرکت‌های کمی در زمینه تولید این محصولات فعالیت می‌کنند. با این حال، محصولات ما به دلیل طبیعی بودن و قیمت تمام شده پایین‌تر، از محصولات مشابه در بازار متمایز می‌شوند. در عین حال، کیفیت محصولات ما با بهترین نمونه‌های موجود در بازار برابری می‌کند.

مختار اقتداری در خصوص بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: یکی از بزرگترین دستاوردهای مجموعه ما، کشف جایگزین‌های طبیعی برای مکمل‌ها و افزودنی‌ها در حوزه محصولات از طریق دریا است. این دستاورد، تحولی نوآورانه در این صنعت به شمار می‌رود و می‌تواند گامی مهم در جهت ارتقای سلامت و کیفیت محصولات باشد.

وی گفت: در حال حاضر، برای توسعه فعالیت‌های خود در زمینه تولید این محصولات، نیازمند حمایت در بخش‌های مختلفی از جمله تامین برق و زیرساخت‌های مورد نیاز هستیم. این حمایت‌ها به ما کمک می‌کند تا ظرفیت تولید خود را افزایش دهیم و این جایگزین‌های طبیعی را به طور گسترده‌تر به بازار عرضه کنیم.

وی در خصوص کاربرد محصولات خود در حوزه مناطق کمتربرخوردار اظهار داشت: زیرساختی که برای توسعه کار خود در نظر گرفته‌ایم، در یک روستای ساحلی واقع در منطقه‌ای کمتر ‌برخوردار قرار دارد. ما قصد داریم در این منطقه فعالیت خود را آغاز کنیم و از نیروی انسانی بومی همان منطقه استفاده کنیم.